Wykształcić człowieka mądrego – to cel, jaki nam przyświeca.
Człowieka mądrego, czyli takiego, który potrafi logicznie i krytycznie myśleć, umie się wysławiać oraz skutecznie komunikować (nie tylko w jęz. polskim). Człowieka kreatywnego i otwartego na świat, na innych ludzi i na nowe wyzwania, prowadzącego zdrowy i aktywny tryb życia a nade wszystko człowieka potrafiącego odkrywać własne talenty i podążać za nimi.
Podstawowe założenia programowe dla klas 4-8:
Rozszerzony program nauczania
w obszarze humanistycznym:
W obszarze matematyki i logiki:
W obszarze umiejętności miękkich:
W obszarze zdrowia i sportu:
Szkoła dwujęzyczna: oprócz codziennych lekcji angielskiego, w klasach 7-8 dwa dodatkowe przedmioty prowadzone w jęz. angielskim.
Na lekcjach jęz. angielskiego dużą wagę przykładamy do codziennej komunikacji:
Uczniowie Kopernika w klasie 4 mogą przystąpić do egzaminu Cambridge English Movers a w klasie 8 do egzaminu Cambridge First Certificate in English.
Motywujący system oceniania: oceną można „podciąć skrzydła”, albo zmotywować ucznia do nauki i rozwoju. Ocenianie kształtujące to rozwijający i sprawiedliwy system oceniania, stanowi bardzo ważny element pracy z uczniem służący do odkrycia i rozwinięcia jego talentów a nie tylko weryfikacji jego wiedzy.
Konsultacje pozalekcyjne z nauczycielem, to system pracy w naszej szkole, w którym uczniowie mogą nadrabiać zaległości, ale również rozwijać swoje zainteresowania, czy przygotowywać się do konkursów i olimpiad przedmiotowych.